SZKOŁA PODSTAWOWA W ŚWIERZAWIE
 
Kontakt z nami: www.spswierzawa.pl, tel. 75-713-53-97, gg 3167767. SKYPE: zszpswierzawa                               

  MENU:

powrót

plan lekcji

 Godz. zajęć

Budynek przy ul. Reymonta 22

1. 8.00 - 8.45
2. 8.55 - 9.40
3. 9.50 - 10.35
4. 10.45 - 11.30
5. 11.50 - 12.35
6. 12.45 - 13.30
7. 13.40 - 14.25

Budynek przy ul. Dworcowej 3

1. 8.30 - 9.15
2. 9.25 - 10.10
3. 10.20 - 11.05
4. 11.15 - 12.00
5. 12.20 - 13.05
6. 13.25 - 14.05
7. 14.10 - 14.55


Po szkole - gry edukacyjne 

1  2  3  4  5  6  7  8 9 10 11 12 13 14 15

16  17  18  19  

20 - nauka kodowania
    

Kl. 1  

Kl. 2
 

Kl. 3
 

Kl. 4


Kl. 5

Kl. 6



 

  UCZNIOWIE
 


KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2018/19

Rozpoczęcie zajęć: 3 września 2018 (poniedziałek)
Zimowa przerwa świąteczna: 22 grudnia 2018 - 1 stycznia 2019
Ferie zimowe:
28 stycznia - 10 lutego 2019
Wiosenna przerwa świąteczna: 18 - 23 kwietnia 2019
Zakończenie roku szkolnego: 21 czerwca 2019
Wakacje: 22 czerwca - 1 września 2019




Daty niektórych świąt

14 października 2018 (niedziela) - Dzień Edukacji Narodowej
1 listopada 2018 (czwartek) - Wszystkich Świętych
11 listopada 2018 (niedziela) - Święto Niepodległości
6 stycznia 2019 (niedziela) - Święto 3 Króli
21 kwietnia 2019 (niedziela) - Wielkanoc

3 maja 2019 (piątek) - Święto Konstytucji 3 Maja
20 czerwca 2019 (czwartek) - Boże Ciało


INFORMACJA

Na podstawie rozporządzenia MEN z 5 października 2010 r. (Dz.U. nr 186, poz. 1245)
dyrektor Szkoły Podstawowej w Świerzawie po zasięgnięciu opini Rady Pedagogicznej,
Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego informuje, że w bieżącym roku szkolnym
dodatkowymi dniami wolnymi od zajęć dydaktyczno-wychowawczych będą:

2 listopada 2019 (piątek), 2 maja 2019 (czwartek).



EGZAMIN GIMNAZJALNY

10, 11, 12 kwietnia 2019 (środa, czwartek, piątek):

część humanistyczna:

-  10 kwietnia 2019 (środa)
- z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie - godz. 9:00
- z zakresu języka polskiego - godz. 11:00

część matematyczno-przyrodnicza:

- 11 kwietnia 2019 (czwartek)
- z zakresu przedmiotów przyrodniczych - godz. 9:00
- z zakresu matematyki - godz. 11:00

język obcy nowożytny:

- 12 kwietnia 2019 (piątek)
- na poziomie podstawowym - godz. 9:00
- na poziomie rozszerzonym - godz. 11:00




SZKOLNY KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA

Poniżej zamieszczamy zasady dobrego zachowania, które obowiązują w naszej szkole.
Kodeks przygotowany został przez pedagoga szkolnego.

<zobacz>




PORADNIK DOBREGO ZACHOWANIA

   1. Kultura osobista ucznia.

         1. Okazuj szacunek nauczycielom i pracownikom szkoły.
         2. Bądź życzliwy i koleżeński wobec innych uczniów.
         3. Nie dokuczaj słabszym.
         4. Nie używaj argumentów siłowych w sprawach konfliktowych.
         5. Nie używaj wulgarnych słów.
         6. Nie niszcz mienia szkolnego ani rzeczy innych uczniów.
         7. Miej odwagę przyznać się do popełnionych błędów.
         8. Szanuj słowo iprzekonania innych.
         9. Zgodnie pracuj w grupie.
        10. Zachowuj bezpieczeństwo i rozwagę w każdej sytuacji, np. na korytarzu, na boisku, ... .
        11. Dbaj o wygląd estetyczny swojej klasy i szkoły.
        12. Kulturalnie zachowuj się poza szkołą.
        13. Nie ulegaj nałogom.

   2. Stosunek do obowiązków szkolnych.

         1. Systematycznie uczęszczaj na zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne.
         2. Punktualnie przychodź na lekcje.
         3. Przynoś usprawiedliwienia po każdej nieobecności.
         4. Systematycznie przygotowuj się do każdych zajęć.
         5. Starannie prowadź zeszyty przedmiotowe.
         6. Zmieniaj obuwie zgodnie z zaleceniami szkoły.

   3. Aktywność.

         1. Bierz aktywny udział w zajęciach lekcyjnych.
         2. Dokładnie i odpowiedzialnie wykonuj powierzone obowiązki.
         3. Bierz udział w konkursach przedmiotowych zgodnie ze swoimi zainteresowaniami.
         4. Wykonuj prace dla chętnych z poszczególnych przedmiotów.
         5. Aktywnie uczestnicz w akcjach charytatywnych organizowanych w szkole.



NAUKA PROGRAMOWANIA "SCOTTIE GO!"

Uczniowie naszej szkoły trenują programowania korzystając
z nowego, nowoczesnego programu edukacyjnego pod nazwą SCOTTIE GO! (link).

Nowoczesne gry edukacyjne odgrywają ważną rolę w procesie nauczania i uczenia się,
tworzą środowisko, gdzie dzieci eksperymentują, rozwiązując wspólnie problemy, a także:

- doskonalą umiejętności analitycznego i logicznego myślenia,
- rozwijają intuicję algorytmiczną,
- uczą rozwiązywania skomplikowanych problemów i pracy w grupie,
- wspierają rozwój kompetencji w zakresie nauczania programowania w edukacji wczesnoszkolnej.






PROGRAMOWANIE WIZUALNE DLA KAŻDEGO

Na lekcjach zajęć komputerowych programujemy wizualnie -
- do tego 
wykorzystujemy darmowe i legalne oprogramowanie dostępne na stronie
http://scratch.mit.edu/. Uczniowie korzystają z domeny www.godzinakodowania.eu

Język SCRATCH jest w pełni wizualnym językiem programowania. 
Scratch pozwala na proste tworzenie aplikacji mogących wykorzystywad dźwięki,
rysować, porównywać kolory i wiele więcej. Jest całkowicie bezpłatny i działa na różnych systemach operacyjnych, co czyni go dostępnym dla każdego ucznia;
z powodzeniem można go już używać w pracy w szkole podstawowej. Jest przyjazny,
prosty w obsłudze, wieloplatformowy.

Ze względu na nowe podejście do sposobu tworzenia aplikacji,
ma on duży potencjał dydaktyczny. Jasna i przemyślana struktura programu
w edytorze bloczków znakomicie wspomaga uczenie myślenia algorytmicznego.

W dziale POBIERZ znajduje się aplikacja do pobrania na systemy WINDOWS oraz MAC OS.



BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM

Zachęcamy do obejrzenia prezentacji na temat
bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Pogadankę dla uczniów klas czwartych
poprowadził st. asp. mgr Artur Kuba. 

<Obejrzyj prezentację>



LEARNING APPS.ORG

LearningApps.org jest aplikacją Web 2.0 wspierającą proces uczenia się i nauczania za pomocą małych interaktywnych modułów. Istniejące moduły mogą być bezpośrednio wykorzystywane
w nauczaniu, lub też zmieniane lub tworzone przez użytkowników w Internecie.

Celem jest zebranie aplikacji wielokrotnego użytku i udostępnienie ich publicznie. Aplikacje nie zawierają zatem żadnych specjalnych ram lub konkretnego scenariusza lekcji: są ograniczone wyłącznie do interaktywnej części. Aplikacje nie stanowią zatem jednostki lekcyjnej, lecz muszą być osadzone w odpowiednim scenariuszu nauczania.

<sprawdź>




INFORMACJA

Zapraszamy na stronę Matematyczne Zoo.
Serwis prezentuje materiał dla szkoły podstawowej podzielony na klasy.
Te z kolei posiadają kategorie tematyczne prezentujące ważniejsze działy matematyczne.
Zadania przybliżają ponad 300 tematów, w nielimitowanej ilości przykładów do rozwiązania.

matzoo



E-PODRĘCZNIKI dla klas 1-6

Kliknij na poniższe zdjęcie.


BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO

W związku ze zbliżającymi się egzaminami na kartę rowerową zamieszczamy bardzo
interesujące linki do stron, na których każdy uczeń powinien zapoznać się,
jak równiez sprawdzić swoje wiadomości dotyczące BRD.

LINK 1 - http://eti.agh.edu.pl/testy/testy.html

LINK 2 - http://eti.agh.edu.pl/brd/testy/brd/brd.htm

LINK 3 - http://www.eti.agh.edu.pl/brd/

LINK 4 - brd24.hekko.pl



 TUX4KIDS

Tux Typing jest darmowym programem do nauki sprawnego pisania
na klawiaturze komputera, przeznaczony jest dla dzieci.
Starsi użytkownicy komputera mogą oczywiście z niego także skorzystać...

Sumo Paint to darmowy edytor grafiki, oferujący warstwy, ogromną narzędziownię,
wielopoziomowe cofanie i przywracanie operacji...

<czytaj dalej>


 

SZKOŁA PODSTAWOWA W ŚWIERZAWIE